آسیبهای روانی اجتماعی مدارس: رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: حل مشکلات اقتصادی و روانی موجود در جامعه میتواند از میزان آسیبهایی که نمونههای آن در مدارس دیده شده است، بکاهد.
آسیبهای روانی اجتماعی مدارس
به گزارش مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران؛ مصطفی اقلیما در گفتگویی در خصوص موضوع آزار و اذیت دانشآموزان در یکی از مدارس کشور گفت: متأسفانه این موضوع از زمانهای گذشته نیز وجود داشته است اما بسیاری از مطرح کردن آن ابا دارند.
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در ادامه اشاره به اینکه فشارهای اجتماعی و اقتصادی سبب میشود که افراد کنترل زیادی بر رفتار خود نداشته باشند، ادامه داد: نمیتوان وجود این مشکلات را بر گردن فضای مجازی انداخت زیرا ما شاهد بروز چنین مشکلاتی از سوی افرادی هم بودهایم که هیچ دسترسی به اینترنت نداشتهاند.
اقلیما در ادامه تصریح کرد: اعدام، اخراج و بستن یک مدرسه راهکارهای مناسب برای جلوگیری مجدد از چنین حوادثی نیست و فرهنگسازی موضوع مهمی است که باید در این خصوص صورت بگیرد. باید گفت برای بررسی یک موضوع تجاوز باید علل اصلی بروز آن مورد بررسی قرار گیرد و همه آن علتها مورد بررسی قرار گیرد و از جامعه حذف شود، زیرا هر چه اندازه آماران افزایش پیدا کند جامعه با مشکلات دیگر درگیری بیشتری پیدا میکند، زیرا این موضوع میتواند گستردهتری را با خود همراه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه یا چنین مسائلی نباید علنی شود و یا اینکه اگر علنی میشود باید برای اطلاع افکار عمومی این مسائل علنی شود تصریح کرد: مطرح کردن و رسانهای کردن چنین خبرهای دردی از جامعه برنمیدارد و تنها احساس ترس را در خانوادهها ایجاد میکند اما وقتی خبری رسانهای شد باید مراجع قضایی فوراً رسیدگی به آن را شروع و اخبار آنرا منتشر کنند تا احساس امنیت در افکار عمومی ایجاد شود. حل مشکلات اقتصادی و روانی موجود در جامعه میتواند از میزان این آسیبها بکاهد.
منبع: خبرگزاری آنا